1. általános adatok, elérhetőség
1.1. a Vállalkozó neve, címe, egyéb adatai:
Vállalkozó neve: Szoláram Tervező és Kivitelező Kft.
Székhelye: H-9400 Sopron, Balfi út 87.
Cégjegyzékszáma: 08-09-021686
Adószám: 23313217-2-08
Nemzetközi adószáma: HU23313217
VPID száma: HU0007697216
Statisztikai számjele: 23313217-7112-113-08
Bankszámlaszámai: HUF: Raiffeisenbank Zrt. (Soproni fiók):
12094002-01481490-00100006
EUR: Raiffeisenbank Mittelburgenland Ost: IBAN: AT063301000000029942 BIC/SWIFT: RLBBAT2E010
Képviselői: Baltigh Ágoston Csaba ügyvezető
Baltigh Csaba Jenő ügyvezető
Telefon: +36 70 366 6136
E-mail: info@szolaram.hu
1.2. a vállalkozó ügyfélszolgálatának és hibabejelentőjének elérhetőségei: Ügyfélszolgálat elektronikus elérhetősége: http://www.szolaram.hu/
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 70 946 8492 (munkanapokon 9:00-
12:00)
Ügyfélszolgálat e-mailcíme: support@szolaram.hu
Ügyfélszolgálat levelezési címe: H-9400 Sopron, Balfi út 87.
Elsődleges hibabejelentő: elektronikusan a http://www.szolaram.hu weboldalon a szerződéskötésben megadott e-mailcím és név megadásával, valamint a hibajelenség rövid leírásával.
Másodlagos hibabejelentő: elektronikusan a support@szolaram.hu e- mailcímre küldött levéllel, mely tartalmazza a hibajelenség leírását és a beazonosíthatósághoz szükséges adatokat (név, szerződésben rögzített e- mailcím)
Dokumentált, írásos (e-mail, postai levél, vagy a Vállalkozó weboldalán található hibabejelentő űrlap kitöltésével történő) megkeresés esetén a Vállalkozó a dokumentált megkeresés beérkezésétől számított 6
munkanapon belül választ ad, és megkezdi a hiba kivizsgálását. A hiba elhárítását a Vállalkozó csak abban az esetben köteles elvégezni, ha a hibajelenséget egyértelműen az általa beépített termék(ek) garanciális időszakon belüli meghibásodása, vagy bizonyítottan a szavatossági idő alatt felismert, vállalkozói kivitelezési hiba okozta. A hiba elhárítása, termék cseréje 2-20 munkanapot vehet igénybe, amennyiben külső befolyásoló tényező nem játszik közre (pl. gyártói/beszállítói szállítási nehézségek, közcélú hálózat hibája, internetkapcsolat hibája).
A Vállalkozó felé a szolgáltatásaival, forgalmazott termékekkel kapcsolatos észrevételeket jelen ÁSZF 1.2 pontjában meghatározott elérhetőségein lehet bejelenteni. A Vállalkozó a bejelentéstől számított 15 naptári napon belül megküldi válaszát.
1.3. a vállalkozó internetes honlapjának címe:
http://www.szolaram.hu (Weboldal)
1.4. az általános szerződési feltételek elérhetősége
Az ÁSZF elektronikus elérhetősége: https://www.szolaram.hu/
1.5. ebben a dokumentumban használt fogalmak és rövidítések
ÁSZF: Vállalkozó hatályos Általános Szerződési Feltételei (jelen
dokumentum)
Vállalkozó: ÁSZF 1.1-es pontjában meghatározott, rögzített gazdasági társaság
Megrendelő: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy más szervezet, aki vagy amely a Vállalkozó által fogalmazott, értékesített valamely termék, vagy a Vállalkozó által nyújtott szolgáltatását kívánja igénybe venni, és erre irányuló magatartást mutat (telefonon, személyesen vagy e-mailen történő megrendelés, Termék ellenértékének pénzügyi teljesítése) vagy már szerződéses viszonyban áll.
Felhasználó: a terveztetni, engedélyeztetni vagy telepíteni kívánt Rendszer megvalósulási helyszínének jogos használója (pl. tulajdonos, bérlő, haszonélvező). Hálózatra kapcsolt rendszer esetében a villamos energiát kisfeszültségű közcélú hálózaton vagy magánvezetéken keresztül vételező (és/vagy visszatápláló) természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaság vagy más szervezet, amely a felhasználási helyen az áramszolgáltatói Hálózathasználati Szerződés alanya is egyben. A Vállalkozó a felhasználó felhasználási helyére engedélyezteti, telepíti és/vagy üzembe helyezi a tervezett Rendszert.
Üzemeltető: a Rendszer üzemeltetője, a felhasználási hely felhasználója (hálózatra kapcsolt rendszer esetében az, aki az áramszolgáltatói Hálózathasználati Szerződés alanya
Felek: Vállalkozó és Megrendelő és/vagy Felhasználó és/vagy Üzemeltető együttesen, akik szerződés teljesítése érdekében együttműködni kötelezettek
Egyéb kisfeszültségű felhasználó: Minden kisfeszültségen vételező, a VET
3. § (42) bekezdése szerinti lakossági fogyasztónak nem minősülő felhasználó.
Egyéb középfeszültségű felhasználó: Minden középfeszültségen vételező, a VET 3. § (42) bekezdése szerinti lakossági fogyasztónak nem minősülő felhasználó.
Felhasználási vagy telepítési hely: Rendszer engedélyeztetésének és/vagy telepítésének a szerződésben meghatározott helye (cím / GPS / HRSZ).
Munkaterület: a Rendszer telepítésével érintett területen vagy épületrészeken a Rendszer főalkatrészeinek, vezetékeinek 5 méteres körzete
Kisfeszültségű hálózat: legfeljebb 1000Vac vagy 1500Vdc névleges feszültségen üzemelő, villamos hálózat
Közcélú hálózat: olyan átviteli, elosztó vagy termelői elosztó hálózat, amely szükséges a villamosenergia-rendszer biztonságos és hatékony működéséhez, illetve a megújuló energiát termelő erőművek csatlakoztatásához
Szerződés: Vállalkozó és a Megrendelő között létrejött termékvásárlás, vagy szolgáltatás igénybevételéről szóló szerződés, vagy megrendelés Szolgáltatás: jelen ÁSZF-ben meghatározott szolgáltatások
Vállalkozási díj: megrendelt termékek, eszközök, készülékek, berendezések és a kapcsolódó szolgáltatások díja
Többletmunka: azok a munkák, amely nélkül az egyedi szerződésben meghatározott szolgáltatás (pl. Rendszer) rendeltetésszerű használatra alkalmas megvalósítása nem történhet meg. Tehát ebben az esetben műszakilag szükségszerű munkák elvégzéséről van szó. Díjázásával az ÁSZF
6.3 pontja foglalkozik.
Pótmunka: az olyan munka, amelynek elvégzését a megrendelő korábban nem kérte, nem rendelte meg, vagy az egyedi szerződésben nem rögzítették. Tehát ebben az esetben a munka elvégzése a megrendelő utólagos megrendelése miatt válik szükségessé. Nem feltétlenül a szerződésben foglalt munka megvalósításához műszakilag szükséges lépések elvégzéséről van szó, hanem a megrendelő terveinek, elképzeléseinek változásából fakadó kiegészítő munkáról. Díjázásával az ÁSZF 6.4 pontja foglalkozik.
Napelem: olyan szilárdtest eszköz, mely az elektromágnesen sugárzást (foton) közvetlenül képes villamosenergiává alakítani. Az átalakítás alapja, hogy a fotonok a becsapódáskor mozgásképes, töltött részecskéket generálnak (elektron), s azok rendezett mozgásából elektromos áram jön létre. Napelem egyéb megnevezései: szolármodul, fotovillamos elem, PV- elem, PV-modul, stb.
Inverter: olyan villamos berendezés, mely az egyenáramot váltóárammá alakítja át. Az egyik oldalára akkumulátorok vagy napelemek csatlakoznak (DC oldal), a másik oldalára pedig az AC hálózat csatlakozik. Az inverter lehet egy-, kettő- vagy háromfázisú.
Szigetüzemű Rendszer: olyan Rendszer, mely napelem, szolárkábel, töltésvezérlő és akkumulátor főalkatrészekből áll, autonóm működésre alkalmas, és a közcélú hálózattal nincs galvanikus (vezetékes) kapcsolatban.
Hálózatra kapcsolt Rendszer: olyan Rendszer, mely napelem, szolárkábel és inverter főalkatrészekből áll és a közcélú hálózattal párhuzamos üzemben működik
Háztartási méretű kiserőmű (HMKE): a hálózatra kapcsolt rendszer azon speciális típusa, melynek névleges AC teljesítménye nem haladja meg az 50 kVA-t, és a felhasználási hely kisfeszültségen csatlakozik a közcélú hálózatra, HMKE csatlakozásának szabályait, valamint a csatlakozási ponton értékesítő villamosenergia-kereskedőre nézve kötelező villamosenergia-átvételt a 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet 4-5.§-a, és a VET 13.§-a részletezi. A VET 116.§ 3.a pontja alapján a HMKE Rendszerre nem kell a VET 115. §-ban meghatározott hatósági engedélyeket beszerezni (építési engedély).
Hibrid / kombinált rendszer: olyan Rendszer, mely képes mind hálózatra kapcsolt, mind szigetüzemben működni. Feladata lehet a többlet napenergia, azaz a napközben el nem fogyasztott villamosenergia tárolása akkumulátorokban, melyet a fogyasztó pl. éjszaka elhasználhat. Szintén alkalmasak az ilyen típusú naperőművek a szünetmentes ellátásra, hiszen áramszünet esetén az akkumulátorból képesek tovább működtetni a fogyasztói hálózatot.
Kiserőmű: 50 MW-nál kisebb névleges teljesítőképességű, közcélú hálózatra kapcsolt erőmű, építési engedélyköteles erőmű (Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) hatásköre alá tartozik Napelemes rendszer (továbbiakban: Rendszer): olyan villamos berendezés, mely fő alkotórésze a napelem. A Rendszer lehet hálózatra kapcsolt, szigetüzemű, illetve ezek kombinációja.
Villamosmű: az erőmű, az átviteli, az elosztó és a termelői elosztó hálózat Szándékos rongálás: amennyiben a Garantált Szolgáltatás késedelmes, hibás vagy nem ezen határozat szerinti teljesítése bizonyíthatóan (pl. rendőrségi feljelentés) szándékos rongálás hatására következik be.
Vis maior: olyan körülmények, helyzetek, amelyekre a Felek nem képesek hatást gyakorolni (extrém időjárás, válsághelyzet, pandémia)
Ptk.: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
VET: 2007. évi LXXXVI. törvény a villamos energiáról
2. A megrendelés menete
2.1. Árajánlat kérése e-mailben, telefonon, postai levélben, személyesen Vállalkozó telephelyein, vagy a Vállalkozó által üzemeltetett weboldalon (továbbiakban: Weboldal), webshopban lehetséges, az ott található ajánlatkérő menüpontban, kötelező adatok megadásával (lásd: Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat). Árajánlat kérés esetén a Vállalkozó a Megrendelő által megadott információk alapján a Megrendelőnek javaslatot tesz a Termék(ek)re, szolgáltatásokra. Az árajánlat tartalmazza a Termék vagy Rendszer megnevezését, mennyiségét, nettó és bruttó értékét. Az árajánlat egyedi érvényességi kritériumait az árajánlat tartalmazza, ennek hiányában érvényessége a készlet erejéig szól. Árajánlat elfogadása esetén a Megrendelő az árajánlat számára hivatkozva írásos megrendelést köteles küldeni Vállalkozónak. Amennyiben az árajánlat alapján küldött írásbeli megrendelés a kiadott árajánlatban foglaltaktól eltér, Vállalkozó nem köteles a megrendelést elfogadni és teljesíteni, és a változásnak megfelelő új árajánlatot készíthet Megrendelő részére. Vállalkozó olyan megrendelés teljesítését tudja vállalni, melyet Megrendelő a kért teljesítési határidő előtt, az üzletmenetben szokásos, illetve Vállalkozó árajánlatában vállalt szállítási határidőkre figyelemmel, megfelelő idővel adott meg.
2.2. Megrendelés: telefonon, írásban, szóban történő megrendelés esetén a Megrendelő jogosult arra, hogy az Vállalkozó bármely telephelyén vásároljon a vele kötött egyedi szerződésben meghatározott feltételek szerint. Vállalkozó olyan megrendelést fogad el, amelyet Megrendelő írásban (e-mailben, faxon, levélpostai úton), vagy helyi eladás esetén szóban közöl. Megrendelő által telefonon, szóban bemondott termékre a Vállalkozó egyedi mérlegelést követően vagy elfogadja a megrendelést, vagy kéri annak írásos leadást. Amennyiben az Vállalkozó kéri a szóbeli megrendelés írásban történő megerősítését, úgy a Megrendelő köteles azt a megrendelési igény jelzését követő 2 napon belül írásban (postai levélben vagy e-mailben) megerősíteni. Ha a Megrendelő az ilyen módon leadott megrendelését nem erősíti meg – eltérő megállapodás hiányában
– Vállalkozó nem köteles a megrendelés teljesítésére. Megrendelő a megrendelést megelőzően a Termék árát, műszaki paramétereit köteles ellenőrizni. A megrendelés hiányos, téves vagy pontatlan megadásáért a felelősség a Megrendelőt terheli. Vállalkozó a rendelés visszaigazolást Megrendelő kérésére megküldi. Rendszer telepítése és engedélyeztetése esetén a szerződéskötést megelőzően a Megrendelő köteles megadni a személyes adatait, valamint a Felhasználó/Üzemeltető felhasználási helyhez kapcsolódó, az áramszolgáltató Hálózathasználati Szerződésben, valamint áramszámlán szereplő adatait.
2.3 Rendszer megvalósításának folyamata:
2.3.1. Az ajánlatkérést követően (ld. ÁSZF 2.3. pont) a Vállalkozó előzetes ajánlatot készít a Megrendelő vagy Felhasználó/Üzemeltető által rendelkezésre bocsájtott adatok, információk alapján.
2.3.2. Az előzetes ajánlat elfogadását követően helyszíni bejárás, felmérés következik, melyen a Megrendelő, Felhasználó/Üzemeltető és Vállalkozó vesz részt, melyen meghatározzák a Rendszer megvalósíthatóságának főbb pontjait (napelemek, inverter(ek), elosztók hely, vezetékek nyomvonala). A helyszíni bejárástól eltekintenek a Felek, amennyiben az előzetesen rendelkezésre bocsájtott információk alapján meghatározható a Rendszer műszaki tartalma, és ezek alapján a Rendszer megvalósítható. A helyszíni bejárást követően a Vállalkozó a tervezett Rendszert méretezi és végleges ajánlatot küld. Amennyiben nem készül végleges ajánlat az esetleges módosításokkal, a Felek az előzetes ajánlatot tekintik véglegesnek.
2.3.3. Az ajánlat elfogadását követően a Megrendelő és Felhasználó megküldi a szerződéskötéshez és engedélyezéshez szükséges adatokat, információkat. Az adatküldés elsődlegesen a Vállalkozó Weboldalba ágyazott űrlap segítségével történik, melyre hivatkozó linket a Vállalkozó e-mailben küld meg a Megrendelő vagy Felhasználó által megadott e- mailcímre. Ezt követően a Vállalkozó elkészíti az egyedi szerződést és kitölti az engedélyezéshez szükséges nyomtatványokat, majd megküldi azokat emailben a Megrendelőnek
2.3.4. A szerződés aláírását követően a Vállalkozó elindítja az áramszolgáltatói engedélyezési folyamatot. A HMKE engedélyezés folyamatának részletei az áramszolgáltató által üzemeltetett weboldalon elérhetők.
2.3.5. A Rendszer terveinek jóváhagyását követően megkezdődik a kivitelezés, melynek első lépése a kivitelezésre tervezett dátum(ok) egyeztetése.
2.3.6. A sikeres telepítést a mérések, felülvizsgálati jegyzőkönyv kiállítása, próbaüzem, valamint a készrejelentés követi. A készrejelentést a Vállalkozó vagy a Megrendelő/Felhasználó az áramszolgáltató felé küldi meg. Az egyedi szerződés 1. pontjában meghatározott szolgáltatás a rendszer készrejelentésével teljesítettnek minősül.
2.3.7. Készrejelentés feldolgozása után az áramszolgáltató ügyfélszolgálata időpontot egyeztet a fogyasztásmérő cseréjére, majd megküldi a módosított Hálózathasználati Szerződést. A fogyasztásmérő cseréjét követően a Rendszer bekapcsolható, rendeltetésszerű üzemeltetésre alkalmas.
3. A szerződés létrejötte
Jelen dokumentum (ÁSZF) tartalmazza a Vállalkozó és a Megrendelő között létrejött, Rendszer engedélyeztetésére és/vagy telepítésére vonatkozó szerződés (vállalkozói szerződés) szerződéses feltételeit, ezért jelen ÁSZF az egyedi szerződésnek elválaszthatatlan részét képezi.
3.1. Megrendelő a terméket/szolgáltatást megrendelheti postai levélben, vagy elektronikus módon e-mailben vagy interneten, a vállalkozó Weboldalon (http://www.szolaram.hu/) keresztül, az ott található ajánlatkérő menüpontban, kötelező adatok megadásával (lásd: Adatvédelmi és adatkezelési szabályzat).
3.2. A szerződés a Vállalkozó és a Megrendelő között a Megrendelő által elfogadott árajánlat vagy külön egyedi szerződés aláírásával és visszaküldésével, jön létre.
3.4. A Felek közt folytatandó kommunikáció alapja az e-mail útján történő levelezés, ezért az e-mail üzenet mellékleteként küldött, Felek által aláírt Szerződést a Felek elfogadják írásbelinek.
4. A szerződés tárgya
A Szerződés keretében Vállalkozó az egyedi szerződésben megjelölt termékeket (berendezéseket és/vagy szoftvereket) értékesít, illetve szolgáltatásokat (különösen: Rendszer tervezése, engedélyezése, telepítése, üzembe helyezése, karbantartása, felülvizsgálata, javítása) teljesít /Termék és/vagy szolgáltatás továbbiakban: Termék (tsz: Termékek)/ a Megrendelő részére, aki
• biztosítja a szerződés teljesítéséhez szükséges előfeltételeket
• a termékeket a szerződésben megjelölt feltételek szerint saját felelősségére átveszi, és
• azokat kizárólag a szerződés, a használati útmutatók, valamint előírások szerint, saját felelősségére használja, továbbá
• a szerződés ellenértékeként a Vállalkozó részére, a szerződésben meghatározott díja(ka)t megfizeti.
5. Szállítás, kivitelezés, műszaki feltételek és műszaki átadás
5.1. A Vállalkozó a terméke(ke)t/rendszer tartozékait azok díjbekérőinek (ill. előlegszámlák) pénzügyi teljesítését követő 60. munkanapig adja át/szállítja le az előre megjelölt helyszínre.
A Vállalkozón kívül álló okokból bekövetkező esetleges szállítási késedelem vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén kártérítési kötelezettség a Vállalkozót nem terheli.
5.2. Az előre nem látható munkavégzést akadályozó okok miatti leállás idejével a teljesítési határidők meghosszabbodnak. Kültéri kivitelezés esetén az időjárás függvényében a Vállalkozó jogosult a határidőt egyoldalúan módosítani.
5.3. A tervezett szállítási időt bármely fél indokolt esetben a másik félhez intézett írásbeli nyilatkozatával, közös megegyezéssel, szerződésmódosítással módosíthatja. Amennyiben az átvételi/ szállítási határidőt a Megrendelő egy későbbi időpontra kívánja módosítani, úgy köteles az eredetileg rögzített szállítási határidő előtt legalább egy héttel írásban nyilatkozni erről a Vállalkozó felé, aki ez esetben a terméket/ rendszert 5 munkanapig díjmentesen tárolja. Ezen túlmenően, illetve az értesítés elmaradása esetén a Vállalkozó nettó 5.000-Ft/nap tárolási díj felszámítására jogosult, amelynek megfizetésére a Megrendelő kötelezettséget vállal. A szállítási határidőt a Vállalkozó csak a beszállító/gyártó késedelmes szállítása, illetve vis maior esetén módosíthatja. Erről a Megrendelőt tájékoztatni köteles. A Vállalkozó hibájából történő késedelmes szállítás (kivéve beszállítói/gyártói késedelmes szállítás) esetén a Megrendelő kártérítésre jogosult. A kártérítés mértéke 5.000,-Ft/nap, melyet a Vállalkozó számla ellenében, 30 napon belül a Megrendelő részére megfizet. A Vállalkozó jogosult a rendszert több részletben szállítani.
5.4. A Megrendelő az átvett/leszállított Terméket/rendszert – illetve annak tartozékait – szállítólevél vagy teljesítési igazolás, vagy számla aláírásával köteles átvenni. A Megrendelő a szállítólevél, teljesítés igazolás vagy számla aláírásával elismeri, hogy a termék/rendszer tartozékait ép és sérülésmentes állapotban, hiánytalanul átvette. A felek az esetleges sérüléseket, hibákat jegyzőkönyvben kötelesek rögzíteni. A leszállított rendszerelemek biztonságos tárolásáról a Megrendelő gondoskodik. A rendszerelemek átvételének időpontjától a kárveszély a Megrendelőre száll, az ezt követően – kivéve bizonyítottan a kivitelezés közben a Vállalkozó hibájából – bekövetkezett sérülésekért a Vállalkozó nem felel.
5.5. A vételár/vállalkozási díj teljes összegének kifizetéséig a Vállalkozó fenntartja a tulajdonjogát a termékre, ill. a rendszer azon alkotórészeire, melyek pénzügyi teljesítései még függőben vannak.
5.6. A Vállalkozó, szerződésben meghatározott kötelezettségeinek késedelmét a Megrendelő által történő késedelmes teljesítése a késedelem időtartamára kizárja.
5.7. Amennyiben az inverter közelében (max. 5 méter) internetcsatlakozásra van lehetőség, a Megrendelő kifejezetten hozzájárul, a Vállalkozó pedig integrálja a Rendszert egy távfelügyeleti rendszerbe, úgynevezett monitoring rendszerbe. A kommunikációs csatlakozás elsődlegesen vezetékes (UTP kábel), amennyiben ez nem lehetséges, vagy nem releváns költségekkel jár, akkor WI-FI modul, vagy Powerline adapter alkalmazásával valósul meg. A Rendszer a felhasználási helyen rendelkezésre álló internetkapcsolatot használja (az esetlegesen felmerülő adatforgalmi díjak a Megrendelő költsége). A monitoring szolgáltatást az inverter gyártója biztosítja az inverterkészülék élettartamáig. Ilyen monitoring rendszer beüzemelése nem kötelessége a Vállalkozónak, így az üzembe helyezésnek és az eredményes átadás- átvételnek sem lehet feltétele, de ha fent leírt módok valamelyikén lehetséges, akkor a Vállalkozó díjmentesen kiépíti a kommunikációt.
A monitoring rendszer használata rendkívül egyszerű: mobil applikáció vagy internetes böngészőből érhetők el a Rendszer termelési és egyéb adatai. A Megrendelő csak a saját rendszeréhez férhet hozzá, tehát csak a saját rendszerét monitorozhatja. Hiba esetén kérheti a Vállalkozót, hogy nyújtson távolról segítséget, ellenőrizze a rendszer működését. A Megrendelő (és így különösen a Felhasználó és/vagy Üzemeltető) hozzájárul, hogy a Vállalkozó nyomon követhesse a telepített rendszer termelését, a rendszer által előállított adatokat Rendszerei- és üzleti- elemzési célra felhasználhassa.
5.8. A Vállalkozó a kivitelezés ideje alatt jogosult a munkavégzés helyszínén kültéri és beltéri cégmolinót elhelyezni, logót, vagy reklámanyagot elhelyezni.
5.9. A kivitelezésből adódott, közben keletkezett hulladék tárolása, elszállítása a Megrendelő feladata. A Rendszer tartozékainak csomagolását (raklap, karton, csomagolófólia) a megrendelő külön kérésére a Vállalkozó elszállítja.
5.10. Amennyiben a szerződés Rendszer telepítésére vonatkozik, a szerződés aláírásával a Megrendelő felhatalmazza a Vállalkozót, hogy a kivitelezéssel kapcsolatban a szerződésben meghatározott műszaki tartalom alapján végzendő munkákra anyagrendelést végezzen, szállítói és alvállalkozói szerződéseket kössön. A Vállalkozó az általa igénybe vett alvállalkozó(k) tevékenységéért a Ptk. rendelkezései szerint tartozik felelősséggel.
5.11. A vállalkozó a kivitelezési munkát az alábbi műszaki tartalommal köteles teljesíteni (kizárólag Rendszer telepítésekor):
• tervezés, engedélyeztetés, üzembe helyezés (amennyiben része az egyedi szerződésnek)
• tartószerkezet összeállítása és rögzítése, mely a napelemek fogadására alkalmas
• az AC és DC kábelezés a napelemek és az inverter készülék között UV- álló szolárkábelekkel, inverter és AC elosztó között sodrott vagy merev réz, vagy alumínium (kizárólag földkábel esetében) PVC szigetelésű kábelekkel; vezetékek nyomvonala padlás, garázs, pince, technikai helyiség, műhely, raktár, tetőfelületeken, szabadföldes tartószerkezeten csupaszon, vagy szürke-/fekete védő- vagy gégecsőben, horganyzott kábeltálcában vezetve, lakótérben vagy irodában, üzlethelyiségben pedig a látható falfelületeken fehér kábelcsatornában vezetve valósul meg
• AC és/vagy DC elosztószekrények és inverter felszerelése, belső túláram- és túlfeszültség-védelem kialakítása
• az inverterek és napelemes AC elosztók fogyasztó/felhasználó oldali hálózat csatlakozásának kiépítése, inverter hálózatra csatlakoztatása fix bekötéssel
• külső villámvédelmi rendszer tervezése és/vagy kivitelezése, felülvizsgálata, amennyiben ezt az egyéni szerződés tartalmazza
• napelemek rögzítése és bekötése
• internetkapcsolat beállítása, amennyiben a telepítés helyén, az inverter közvetlen közelében lehetőség van az internetkapcsolat kiépítésére, az inverter vezetékes vagy WI-FI hálózatra való csatlakoztatására
• fogyasztásmérő szekrény átalakítása/cseréje az előírásoknak megfelelően, földelés kialakítása, amennyiben azt az egyéni szerződés tartalmazza
• mérések, érintésvédelmi felülvizsgálati jegyzőkönyv elkészítése, átadása
• próbaüzem
5.12. Információk az engedélyeztetési eljáráshoz (HMKE)
A Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az igénybejelentőnek és az áramszolgáltatói Hálózathasználati Szerződés alanyának (Felhasználó/Üzemeltető) kell nyilatkoznia az engedélyeztetéshez szükséges meghatalmazáson arról, hogy a Felhasználó vagy meghatalmazottja eljárhat az illetékes elosztói engedélyes előtt a háztartási méretű kiserőmű tervezésének, engedélyeztetésének, kivitelezésének, majd üzembe helyezésének ügyeiben. A Megrendelő és a Felhasználó együttesen, de különösen a Megrendelő köteles a Rendszer engedélyeztetése és/vagy telepítése esetén a szolgáltatások teljesítéshez a Vállalkozónak minden szükséges adatot haladéktalanul megadni a szükséges engedélyek beszerzéséhez, és őt a szerződés teljesítése során más módon is (pl. jognyilatkozatok megtételével) támogatni. A szerződéskötéshez és engedélyeztetéshez szükséges adatokat elsődlegesen a Vállalkozó által megküldött e-mailben megküldött linken található űrlapokon keresztül kell a Vállalkozó rendelkezésére bocsájtani. Az űrlapok és személyes adatok megadásával egy időben a Megrendelő és Felhasználó is hozzájárul adatai kezeléséhez, a szolgáltatások teljesítése érdekében azok felhasználásához, valamint harmadik fél részére való átadáshoz. Harmadik fél részére kizárólag azon adatok kerülnek továbbításra, melyek a szükséges engedélyek, tervek elkészítéséhez szükségesek. Részletek a Vállalkozó Adatkezelési Szabályzatában olvashatók. A Megrendelő az egyedi szerződés aláírásával kijelenti, hogy a szerződés megkötését megelőzően, a szerződés megkötése érdekében átadott adatok és dokumentumok a valóságnak megfelelnek.
5.13. Szerződő felek kijelentik, hogy a műszaki átadás-átvételi eljárás napjáig a rendszer egésze a Vállalkozó rendelkezése alatt áll. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a szereléssel érintett területre csak a Vállalkozó által meghatározott időben és az Ő kíséretével léphet be, e tilalom megszegéséből eredő károkért a Vállalkozót felelősség nem terheli.
5.14. A Vállalkozó köteles a munkavégzés során a szerződésben meghatározott ingatlanon (felhasználási hely/kivitelezés helyszíne) az általa okozott esetleges károkat megtéríteni, vagy az eredeti állapotnak megfelelően helyreállítani.
5.15. A Megrendelő és a Felhasználó a felhasználási helyet/telepítés helyszínét, különösen a napelemek és inverter helyét megvizsgálta vagy megvizsgáltatta és kijelenti, hogy annak statikai körülményei alkalmasak a Rendszer telepítésére. A Megrendelő köteles a Vállalkozót tájékoztatni arról, hogy van-e bármilyen körülmény, mely a Rendszer telepítésére hatással lehet. Amennyiben az Megrendelő valótlan kijelentést tesz vagy tévesen tájékoztatja a Vállalkozót, az ebből eredő károk megtérítése Megrendelőt terheli, a kivitelezés közben az épületszerkezet esetleges hibáiból bekövetkező károkért a Megrendelő felel. A Megrendelő köteles a Rendszer folyamatos működéséhez szükséges technikai feltételeket megteremteni, a megfelelő belső hálózatot kialakítani és a szükséges karbantartási munkálatokat elvégezni. Ennek elmaradása esetén a Vállalkozó kifejezetten kizárja a felelősségét a Rendszer üzembe helyezését illetően.
5.16. Amennyiben a Megrendelő harmadik személyt bíz meg a kivitelezéssel, úgy a munkát csak a Vállalkozó által átadott tervek, kapcsolási rajzok alapján végezheti el, ettől eltérni csak a Vállalkozó beleegyezésével jogosult, és az engedélyes tervek módosítását vonhatja maga után, ami többletköltséggel járhat. Harmadik személy által történő kivitelezés esetén a kivitelezést a Vállalkozó ellenőrizheti. Ha a beüzemelésre nem került sor, mert a harmadik személy vagy a Megrendelő nem tud a megbeszélt időpontban részt venni, vagy a kivitelezésben hiányos, nem megfelelő, úgy a Megrendelő a meghiúsult beüzemelés kiszállási díját, 50.000,- Ft-ot köteles a Vállalkozónak megfizetni.
5.17. A Megrendelő nem adhat jogszabályi vagy hatósági előírással ellentétes utasítást a Vállalkozónak. Amennyiben e rendelkezéstől eltér, a Vállalkozó megtagadhatja annak teljesítését. Szakszerűtlen utasítás esetén a Vállalkozó köteles a Megrendelőt figyelmeztetni. A Megrendelő kockázatára a munkát az utasítás szerint elvégezheti, ha az élet- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti. A Megrendelő szakszerűtlen utasításaiból eredő károkért kizárólag a Megrendelő felel.
5.18. A felek tudomással bírnak arról, hogy a szerződés teljesítése érdekében egymással együttműködni kötelesek. E körben vállalják, hogy
• kölcsönösen és haladéktalanul egymás tudomására hozzák azokat a tényeket, körülményeket, amelyek a szerződés teljesítését akadályozzák vagy gátolják, illetve a munkálatok elvégzését segítik elő,
• kölcsönösen, illetve külön-külön is megteszik mindazokat az intézkedéseket, amelyek az akadályozó körülmények elhárítása érdekében szükségesek,
• vitás kérdéseiket közvetlen tárgyalások útján kísérlik meg békés úton
rendezni.
5.19. A Vállalkozó a műszaki átadás-átvételi eljárás kitűzése érdekében a teljesítésről a Megrendelőt írásban tájékoztatja (készrejelentés). A műszaki átadás-átvétel időpontját a felek együttesen tűzik ki. A Megrendelő az átvételt nem tagadhatja meg, ha annak során olyan kisebb jelentőségű hibákat, hiányosságokat állapít meg, amelyek a rendeltetésszerű állandó és folyamatos üzemelést nem akadályozzák, a munka- és egészségvédelmet nem veszélyeztetik, ha egyébként a rendszer rendeltetésszerű használatra alkalmas, a teljesítés jelen ÁSZF-nek és a Szerződésnek megfelel. A Megrendelő a műszaki átadás-átvételi eljárás során a felfedezett hiányokat, hibákat, a hibásan teljesített munkarészekre eső költségvetési összegeket, valamint az érvényesíteni kívánt jótállási és szavatossági igényeit jegyzőkönyvben köteles rögzíteni. A Termék egyes részei önállóan is átadásra kerülhetnek (különösen Rendszer esetében), de a Megrendelő csak a teljes, Szerződésben meghatározott Rendszer vagy termék átadás-átvételét követően nyilatkozik a Vállalkozó részére a teljesítésről.
5.20. A Vállalkozó és/vagy alvállalkozója sem felelős a jelen ÁSZF-ben vagy az egyedi szerződésben/megrendelésben meghatározott kötelezettségek részleges- vagy hiányos, azaz nem teljes teljesítéséért, ha a szerződésszegést hatás- vagy ellenőrzési körén kívül eső, a szerződéskötés időpontjában előre nem látható körülmény okozta és nem volt elvárható, hogy a körülményt elkerülje vagy elhárítsa (pl. vis maior). Ilyen körülménynek minősülnek azok, amelyekre a Vállalkozó vagy Megrendelő nem képes hatást gyakorolni kivéve, ha ez utóbbiak a szerződésszegő fél oldalán, neki felróható okból merültek fel.
5.21. A szerződés teljesítését akadályozó eseményt bejelentő Fél köteles igazolni, és írásban értesíteni a másik Felet az eseményről és annak várható időtartamáról. A vis maior által érintett Fél köteles meghatározni azokat a Szerződés teljesítéséhez nélkülözhetetlen kötelezettségeket, amelyek elvégzésében akadályoztatja, vagy akadályoztatni fogja a vis maior. Az értesítés 14 napon belül küldendő attól számítva, hogy a Fél tudomására jutott, vagy észlelnie kellett volna a vis maior eseményét vagy az azt létrehozó, azt kiváltó körülményeket.
6. Árak és fizetési feltételek
6.1. /a. Termék vásárlása esetében:
A termék vételára tartalmazza a 27% Áfa-t, ugyanakkor csak az áru ellenértékét foglalja magában, a felmerülő szállítási költséget nem.
6.1. /b. Rendszer rendelése esetében:
A vállalkozási díj tartalmazza
• - a rendszer vételárát
• - a telepítés és beüzemelés díját, amennyiben ezt az egyedi szerződés tartalmazza
Amennyiben az ÁFA tv. 142.§ alapján az ÁFA-t a Megrendelő fizeti, és erről írásbeli nyilatkozatot tesz, a pénzügyi teljesítés ÁFA nélkül történik.
6.2. A Megrendelő az árajánlat vagy egyedi szerződés elfogadásával és/vagy aláírásával egy időben kijelenti, hogy a szerződésben megrendelt termék/rendszer költségeinek fedezete készpénzben, vagy egy számlavezető pénzintézetnél (mint betét, bankgarancia, hitel) rendelkezésére áll. A Vállalkozói díj nem tartalmazza a karbantartás költségét, a karbantartásról a felek külön szerződésben állapodnak meg. A Megrendelő a termék árát/vállalkozási díjat készpénzben, banki átutalással vagy bankszámlára történő befizetéssel köteles teljesíteni.
6.3. Többletmunka esetében a Vállalkozó követelheti azon költségének megtérítését a Megrendelőtől, amely költség felmerülése a szerződés megkötésének időpontjában nem volt előre látható.
6.4. A Vállalkozó pótmunkát csak írásbeli megrendelés alapján végezhet, amelyre a felek pótszerződést kötnek. A pótmunka ellenértékének megfizetését a vállalkozó abban az esetben is igényelheti, ha a felek a vállalkozói díjat átalánydíjként határozták meg. Ilyenkor tehát a pótmunka nem képezi az átalánydíj részét, és a pótmunka díját az árajánlatban, egyedi szerződésben, megrendelés-visszaigazolásban rögzített vállalkozói (átalány)díj fölött kell megfizetni. Értelemszerűen ilyen esetben a pótmunka elszámolása tételes díjelszámolással is történhet. A felek érvényes pótszerződésnek ismerik el a Megrendelő írásba foglalt, árat is tartalmazó – a Vállalkozó által írásban visszaigazolt – megrendelését. Pótszerződésnek minősül a vállalkozó által írásba foglalt Termék megnevezését és árat is tartalmazó kiegészítő árajánlat, megrendelés visszaigazolás, melyet a Megrendelő is írásban (elektronikusan vagy papír alapon) elfogadott, visszaigazolt.
6.5. Amennyiben az egyedi szerződésben ettől eltérő rendelkezést a Felek nem rögzítenek, akkor a Vállalkozó jogosult a termék leszállítása vagy szolgáltatás megkezdése előtt a vállalkozási díjat előre megfizettetni a Megrendelővel. A kívánt előlegről a Megrendelő részére (külön kérésre) elektronikusan (e-mailben) díjbekérőt küldhet. Rendszer telepítése szolgáltatás esetében a vállalkozási díj megfizetése két vagy több részletben történhet (egyedi szerződésben meghatározott időpontokra való tekintettel). Amennyiben az egyedi szerződében a pénzügyi teljesítés határidejei meghatározásra kerültek, a Megrendelő fizetési kötelezettsége a díjbekérő megküldésétől függetlenül fennáll. A beérkezett előlegről a Vállalkozó számlát állít ki, melyet e-mailben, PDF formátumban megküld a Megrendelőnek.
6.5. Késedelmes fizetés esetén a Vállalkozó a mindenkori törvényes mértékű késedelmi kamat érvényesítésére jogosult.
6.6. A Megrendelő 8 napot meghaladó fizetési késedelme esetén a Vállalkozó jogosult a megkezdett munkálatokat haladéktalanul leállítani és a tulajdonában lévő rendszerelemeket elszállítani.
6.7. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Vállalkozói díj megfizetéséig a Vállalkozó által beépített, illetve beépíttetett, és a Megrendelő által még meg nem fizetett anyagok a Vállalkozó kizárólagos tulajdonát képezik.
7. Számla kiállítása
7.1. Vállalkozó az átadott Termék ellenértékét a hatályos számviteli és adó jogszabályoknak megfelelően számlázza ki. A Termékek ellenértékét a Megrendelő a számlán feltüntetett fizetési módon, az ott szereplő fizetési határidő szerint köteles kiegyenlíteni. A Vállalkozó a Megrendelő számlával kapcsolatos mindennemű reklamációját kizárólag a számla kézhezvételétől számított 5 napon belül, írásban fogadja el, a jogvesztés terhe mellett. A számla elektronikus úton e-mail útján történő közlésénél a nyugtaüzenet elmaradása esetén, az e-mail az elküldést követő nap 12:00 órakor joghatályosan kézbesítettnek minősül! Amennyiben a fenti időn belül reklamáció nem érkezik, úgy Vállalkozó a számlában foglalt összeget a Megrendelő által elismert, nem vitatott követelésként tartja nyilván.
7.2. A banki pénzforgalom a kibocsátott számlán feltüntetett bankszámlaszámon történik. A számla teljesülési időpontjának a banki jóváírás napja minősül.
7.3. Megrendelő a vételárat a számlán szereplő határidőben köteles átutalni Vállalkozó által vezetett, a megrendelésben szereplő végösszeg pénznemével azonos bankszámlájára. Bankszámlaszámokat lásd jelen ÁSZF 1.1 pontjában.
7.4. Díjbekérő/számla kiállítása az egyedi szerződés 5. pontjában meghatározottak szerint történik.
7.5. Ha az egyedi szerződésben meghatározott valamely fizetési határidő, vagy a díjbekérő/számla esedékessége ünnepnapra vagy munkaszüneti napra esik, akkor a határidő/esedékesség időpontja az eredeti időpontot követő első munkanap. A számla mellé csatolni kell a munka elvégzését igazoló teljesítésigazolást.
7.6. Előlegszámla kiállítása az előleg folyószámlán vagy pénztárban történő jóváírását követően történik, a teljesítés dátuma a pénzügyi teljesítés dátumával azonos. Előlegszámla esetében teljesítésigazolás csatolása nem szükséges.
7.7. Amennyiben a jelen pontban megfogalmazott feltételek nem teljesülnek, a Megrendelő jogosult a számlát kiegyenlítés nélkül visszaküldeni. A számla visszaküldéséből eredő esetleges károkért a Megrendelő nem vállal felelősséget. A számla fentiek miatti visszaküldése esetén a Vállalkozó az
esetleges késedelmes fizetés miatt késedelmi kamatot nem követelhet.
8. Garancia, elállás
Termék vagy Rendszerre vonatkozó jótállás, szavatosság érvényesítésére csak az eredeti végszámla, vagy annak hiteles másolatának, valamint a beépített termék gyártási számának bemutatása esetén van lehetőség.
8.1. Vállalkozó 1+ 9 év szavatosságot vállal az általa történt kivitelezési munkákra, amennyiben a Rendszer üzemeltetése, használata rendeltetésszerű, és az üzemeltető a Vállalkozót bízza meg az időszakos felülvizsgálatok, karbantartások elvégzésével. Egyéb esetben a kivitelezésre a törvény által előírt egy év jótállás, valamint további egy év szavatosság vonatkozik.
A Vállalkozó az általa beépített termékekre a törvényben előírt 2 éves szavatosságot vállalja. Ezen felül az alábbi gyártói garanciák érvényesek (gyártói feltételek szerint):
• SolarEdge inverterre 12 év gyártói garancia az üzembe helyezéstől számítva, amennyiben az üzembe helyezésre a gyártástól számított 4 hónapon belül kerül sor, ha erre nem került sor, akkor a 12 éves garanciás időszak a gyártást követő 5. hónapban elkezdődik. A garancia opcionálisan akár 20/25 évre is kiterjeszthető.
• Victron és SMA inverterekre 5 év gyártói garancia érvényes
• Fronius inverterek esetében 2 év teljeskörű + 5 év alkatrészellátás, vagy
5 év teljeskörű garancia választható (FIGYELEM: kötelező az üzembe helyezést követően online regisztrálni ahhoz, hogy a garancia választható legyen!). Előbbi verzió esetében a teljeskörű garancia lejártát követően a szervizpartner-, a technikusi- és szállítási díjakat a Megrendelő/Felhasználó/Üzemeltető köteles megfizetni!
• napelemekre a termékgarancia általában 10-25 év között változik, a Vállalkozó által forgalmazott napelemek 25 év lineáris teljesítménygaranciával rendelkeznek. További információt a termék adatlapján, egyedi szerződésben vagy árajánlatban talál.
A rendeltetésszerű használat során bekövetkezett meghibásodások estén a terméket lehetőség szerint 15 napon belül díjmentesen javítjuk, egyes termékek esetén cseréljük. Az akciós (pl. régi, elfekvő készlet) termék/rendszer esetében a garancia időtartama eltérhet a gyártó által nyújtott garancia időtartamának hosszától.
8.2. Amennyiben az átvett termék szállítás során megsérült, és erről a tényről a szállító cég és a Megrendelő aláírásával ellátott jegyzőkönyv készült, azt a szállító céggel történt egyeztetést követően kicseréljük. Ha ez bármilyen okból nem kivitelezhető, a kifizetett vételárat visszafizetjük. A termék cseréje csak az eredeti csomagolás és a mellékelt dokumentumok megléte esetén lehetséges.
8.3. Vállalkozó által telepített rendszer vezérlésének Vállalkozó írásbeli engedélye nélküli átprogramozásából, módosításából eredő hibákért és károkért a Vállalkozó nem vállal felelősséget, ezekből fakadóan a Megrendelő vállal teljes felelősséget. A Megrendelő köteles a Vállalkozót tájékoztatni a meglévő villamos rendszerének valamennyi létező hibáiról, lényeges tulajdonságairól, körülményeiről. Ezen tájékoztatás elmulasztása esetén a Vállalkozó e hibákból eredő vagy ezekkel összefüggésbe hozható működési rendellenességekért, továbbá a Megrendelő általi jövőbeni változtatásokból eredő vagy azzal összefüggésbe hozható hibákért nem felel. Amennyiben a Megrendelő valótlan kijelentést tesz vagy tévesen tájékoztatja a Vállalkozót, az ebből eredő károk megtérítése a Megrendelőt terheli. A Rendszerben az épületszerkezet esetleges hibáiból bekövetkező károkért szintén a Megrendelő felel. A Megrendelő köteles a Rendszer folyamatos működéséhez szükséges technikai feltételeket megteremteni, a megfelelő belső hálózatot kialakítani és a szükséges karbantartási munkálatokat elvégezni. Ennek elmaradása esetén a Vállalkozó kifejezetten kizárja a felelősségét a Rendszer meghibásodását és működését illetően. Ugyanakkor a Rendszer áramköreinek, elemeinek megbontását, átalakítását, áthelyezését, bárminemű módosítását (különösen a garanciás időszakban), alkatrészcseréket csak megfelelő szakképzettséggel szabad végezni, és minden esetben a Vállalkozó előzetes írásbeli jóváhagyását kell kérelmezni. Amennyiben a Rendszer nem rendeltetésszerű használatából, vagy más kivitelező által a rendszer átalakításából, áthelyezéséből, vagy bárminemű módosításából, az épület, vagy az áramszolgáltató villamos hálózatán szakszerűtlenül történt/történő szerelési hibákból, nem megfelelő védelmi készülékek vagy rendszerek telepítéséből, vagy azok hiányából, ill. meghibásodásából közvetlenül vagy közvetve a Rendszerben bekövetkezett meghibásodására kerül sor, a Vállalkozó által beépített rendszerelemekre és a kivitelezésre a szavatosság azonnal és végérvényesen megszűnik. Az inverterek paramétereinek módosítása a Vállalkozó jóváhagyása nélkül szintén nem engedélyezett, különösen hálózatra kapcsolt rendszerek esetében, hiszen ilyen rendszereknél az inverter hálózati beállításai, paraméterezése az adott áramszolgáltató előírásai szerint történt. Ennek módosítása kihat a közcélú hálózatra, és károkat okozhat a hálózaton lévő fogyasztókban.
8.3. Üzemzavar vagy meghibásodás esetén a Vállalkozó köteles a bejelentést követő 48 órán belül megkezdeni a hiba elhárítását. A bejelentés jelen ÁSZF 1.2 pontjában leírt módokon és elérhetőségeken lehetséges. Preferáljuk az elektronikusan weboldalon beküldött bejelentést. A garanciális időn belül a garanciális javítás ingyenes, garanciális időn túl a Vállalkozó javítást külön díjazás ellenében vállalja.
8.4. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályait a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet határozza meg. E rendelet 20. §-a értelmében a Megrendelő a vásárolt Termék átvételének napjától, vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül elállási jogát gyakorolhatja. A Megrendelő Terméktől vagy szolgálatatástól való 14 napon belüli elállása esetén bánatpénz megfizetésére kötelezett, mértéke – amennyiben az egyedi szerződés erről másként nem rendelkezik – a Termék árának 10%-a. A Vállalkozó elengedheti a Megrendelőnek a bánatpénz megfizetési kötelezettségét, de a bánatpénz követelése esetén a Megrendelő még választhat, hogy megfizeti a bánatpénzt, vagy elfogadja a terméket, illetőleg teljesíti a szerződés rá eső részét. Az elállási jog minden termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de hiánytalan gyári csomagolásban érkezik vissza. Megrendelő élhet az elállás jogával, de azt kifejezetten és elsődlegesen elektronikus formában, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatványon írásban jelen ÁSZF
1.1 pontjában megadott elérhetőségeken, vagy a Vállalkozó weboldalán található ügyfélszolgálati űrlapon keresztül kell jeleznie. Amennyiben a Megrendelő eláll a megkötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. Amennyiben az egyedi szerződés tárgya egy hálózatra kapcsolt Rendszer engedélyezése és/vagy megvalósítása, és az áramszolgáltatói műszaki feltételek (tájékoztató/ajánlat) alapján a Rendszer nem kivitelezhető az egyedi szerződés 2. pontjában felsorolt műszaki tartalommal, akkor a Megrendelő jogosult a szerződéstől 14 napon túl is elállni, vagy kérheti a vállalkozó alternatív ajánlata alapján a szerződés módosítását. Ilyen eset miatti elállás esetén a Vállalkozó 40.000 Ft + Áfa bánatpénz megfizetését követelheti a Megrendelőtől. A vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (levonva a bánatpénz összegét). A visszafizetés elsődlegesen a Megrendelő által megfizetett összeggel azonos devizanemben történik. Ha a Megrendelő másként nem rendelkezik, a Vállalkozó az egyedi szerződéskötést megelőzően tudomására hozott megrendelői folyószámlának devizanemében fizeti vissza a díjat. A Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Határidőn túli elállás esetén a Megrendelő a Vállalkozónak megfizetett összeget meghiúsulási kötbér címén elveszíti. A Megrendelő vállalja, hogy megtéríti a Vállalkozónak, munkavállalóinak, vezető tisztségviselőinek és szerződéses partnereinek minden olyan kárt, amely amiatt vagy azzal összefüggésben merült fel, hogy a Megrendelő megszegte az egyedi szerződés vagy ÁSZF által előírtakat, vagy a Megrendelő megsértette az irányadó jogszabályokat, vagy a Megrendelő megsértette bármely harmadik fél jogait.
8.5. A vállalkozó nem jogosult Termék értékesítése esetén a szerződés teljesítésétől elállni, kivéve, ha a Termék az ajánlattétel, szerződéskötés és a teljesítési határidő közben elfogyott, nincs saját készleten, vagy a Termék a szállítási határidő előtt legalább 5 munkanappal nem szerezhető be, vagy az ajánlattétel napján és a Termék Vállalkozóhoz történő beérkezése napján aktuálisan jegyzett MNB árfolyam között legalább 5 Ft/€ eltérés mutatkozik, ilyen esetben a Vállalkozó bánatpénz nélkül elállhat a szerződés teljesítésétől. Rendszer engedélyezése/telepítése esetén a Vállalkozó az egyedi szerződés aláírását követő 14 napon belül írásbeli nyilatkozatával bánatpénz ellenében elállhat, a bánatpénz összege ebben az esetben – amennyiben az egyedi szerződés másként nem rendelkezik – a vállalkozási díj 10 %-a. Amennyiben az áramszolgáltatói műszaki feltételek (tájékoztató/ajánlat) alapján a rendszer nem kivitelezhető a jelen szerződés 1. pontjában felsorolt műszaki paraméterekkel, a vállalkozó jogosult a szerződéstől elállni, vagy kérheti az alternatív ajánlat alapján a szerződés módosítását. Ilyen eset miatti elállás esetén a megrendelő eltekint a bánatpénztől. A Vállalkozó jogosult a létrejött szerződéstől – bánatpénz megfizetése nélkül – egyoldalúan elállni, amennyiben a Megrendelő hitel, illetőleg fizetőképességét cáfoló tények merülnek fel, így különösen, ha Megrendelő ellen csőd vagy felszámolási eljárás megindítására került sor.
9. A Megrendelő feladata
9.1. A Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy az Üzemeltető a felhasználási helyen a munkaterületet az egyeztetett kezdési időponttól a munkaidő tartamáig, valamint munkavégzésre alkalmas állapotban a Vállalkozó részére átadja.
9.2. A Megrendelőnek a munkaterületre behajtást, illetve parkolási lehetőséget kell biztosítania.
9.3. A kivitelezés során a munkavégzés zavartalanságának biztosítása.
9.4. A rendszer vételárának és a vállalkozási díj megfizetésének szerződésszerű teljesítése.
9.6. A Megrendelő köteles a lehetőségekhez mérten biztosítani a napelem rendszer árnyékmentes működését és az extrém szennyeződések elkerülését (pl. vegyes tüzelésű kazán, alacsony kémény…)
10. Szerzői tulajdonjogot
10.1 A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: „Szjt.”) értelmében a Vállalkozó Weboldal(ak) és azok teljes tartalma szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. A weboldalon található leírások, információk, oktatási segédanyagok, cikkek, előadások, fotók és oktatóvideók, melyek a Vállalkozó által telepített Rendszer szerelésekor készültek (továbbiakban Webanyag) szerzője (továbbiakban: Szerző): Baltigh Ágoston Csaba. Ettől eltérő esetek: gyártói termékadatlapok, nyilatkozatok, fotók, hatósági nyomtatványok, gyártói fényképek, promóciós anyagok és videók.
10.2 Tilos a Vállalkozó Weboldal(ak)on található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része rögzíthető, másolható vagy módosítható (Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján). A weboldalról és kapcsolódó adatbázisaiból bármilyen Webanyagot, bármilyen módon átvenni a jogtulajdonos előzetes, írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A weboldal és annak tartalma tekintetében a kizárólagos jogtulajdonos a mindenkori szerző.
10.3 A Vállalkozó, az általa üzemeltetett weboldal(ak) tartalmának megtekintésére nem kizárólagos, nem átruházható és korlátozott felhasználási jogot biztosít a weboldal látogatóinak (továbbiakban Látogató). A Látogató a weboldal szolgáltatásait és azok tartalmát kizárólag a saját személyes, egyedüli